Sunday, September 18, 2011

kewanitaan? keibuan..o ke beliau2 an...?

sinaran ChiEnTa liEza at 3:24 PM
syuh2...jauhi aku dr syaitan yg direjam.. jauhi aku dari ancaman sekarang dan akan datang...

erm..satu hari ni..sya x buat langsung keja yg mesti siap hri ni jg..tp apa saya wat?

tido...ofcos...makan..semestinya..tengok muvi je blum.. :)

tengah syok2 wat sth, sya terfikir kenapa saya buat suma ni ar??
.......................................................................................................................................................................

 

Utk mini purse tu saya wat guna bahan2 terpakai.. sapu tangan mickey cute, hello kitty come, lebihan kain baju melayu J, riben merah.. [makase dyg..sponser kain tu..ho3~
Ble la sya letak barang2 yg memang diperlukan setiap masa dalam tu..he3..

kat bahagian dlm..




Kat depan mini purse tu ada 2 bentuk luv n satu bentuk bunga..yg bentuk luv tu besa2 ja..budak tadika pun ble buat..he3..tp yg bentuk bunga tu susah ckit…kena kait..crochet..sya lembab ckit belaja kait2 ni..tp minat..nak kena tengok dlu kat youtube.., beli buku n yg paling terharu tym praktikum hari tu cikgu sekolah bg pinjam buku kait..siap tunjuk lagi cara wat..makase mdm monica.. ;)
Tym p sabah hari tu pun, mak cik tunjuk cara asas nak kait2 benang ni..best la..banyak yg support..makase suma!!!
tp x juga pandai2.. hak3





 






Baju kurung tu plak, saya rasa boring..so saya wat la sulam ckit2..last2 sya rasa mcm best..teruskanlah sampai siap.. he3





bahan o alat 2k wat sulam..


Baju kurung biru bunga2 ni adalah baju kurung kedua yg saya jahit sendri..yg 1st dulu wana pink,,tym form 3.. tinggal kat umah..he3.. makase buat akak tercinta sbb sponser kain..hi3..sepa yg ajar?  He3..xkan celik je mata terus ble jhit..hu3..ofcos ada ckgu yg ajar..makase jg makcik..mak noi..yg ajar cara ukur, gunting..sampai la baju tu siap.. =)




















Bantal peluk mickey ni plak sya wat lama da..masa tu mc stay kat hostel..sya wat lima kalau x silap..satu sya bg kat roommate, 1 sya sendri n the rest tinggal kat umah..xcited sangat masa wat bantal tu..n thanks utk mak sbb bg saya kain biru (lapik dlm bantal). Walaupun sepatutnya tu kain utk wat baju melayu..he3..luv u mum! =p

hasil air tangan haliza..hak3


he3..mcm keja ibu2 kan...jahit baju...wat sulam yg motifnya ntah apa2...wat mini purse (ntam ja nama ni..)
walaupun luaran nampak kasar ckit..tp dlm hati sya bukan stakat ada taman.. malah ada lalang..hak3 [khas utk jedan..]..sya minat keja2 kewanitaan @ keibuan @ kebeliau2an ni..


Masak?? Pun sya minat..pandai tu x la..Cuma bila cakap pasal masak ni..sya rindu sangat2 kat sorang senior..dia la yg banyak ajar bab2 masak ni..[mak pun salu ajar..he3]..plg sya terharu kwn2 makan ja apa yg sya masak..tym mc d asrama..di rumah sewa.. =)…

So..erm..sya rasa saya memang berjiwa perempuan.. Cuma tak kelihatan..hek3..[macam ngegeh jak..
Tahniah haliza.. n makase ya Allah..sebab kurniakan nikmat minat dan kecenderungan ni.. [syukur jd ompuan.. ~
 =)

0 comments:

Post a Comment

 

...di mana terangnya bulan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei