Saturday, August 11, 2012

..biar

sinaran ChiEnTa liEza at 11:20 PM

..biar
debu debu berterbangan ditiup angin

biar..
batu-batu terhakis dek laluan air

..biar
dedaun kering terus berguguran

biar 
guntur berdentingan

..biar
mencair kutub utara selatan

biar 
kering lautan dalam

..biar
dahan reput dimakan anai-anai..

biar..
dan biarkan semuanya


asalkan 
Kau masih di situ
setia menunggu aku

diri aku
yang sering kali janjinya didusta
katanya
 sekadar antara dua bibir menutur bicara
menitip rindu 
juga madah cinta
walhal...

cinta dan rindu 
bukan di jalan sempurna

sungguh tidak malu...

..kali ini
aku mohon
aku merayu
aku tunduk serendah bumi
tidak kan ku dongak langit tinggi
kerana ketinggian itu yang akan menghempapku kembali nanti
tersepit..terhimpit di kerak bumi..

cukuplah..
 untuk kesekian kali

...tanganMU sentiasa ku perlu..aku rindu..






0 comments:

Post a Comment

 

...di mana terangnya bulan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei