Monday, August 15, 2011

setimpal..

sinaran ChiEnTa liEza at 4:44 PM
dengan nama Allah dan keberkatan Ramadhan..

saya ada teka teki..

mana lebih berat?? kapas 1kg vs duit syiling 1kg??

he3..rasanya suma tahu jawapan kan..dua2 sama berat sebab sama3 1kg..



Alhamdulillah..saya berkesempatan berjumpa hari ke 15 Ramadhan tahun ini..bermakna saya telah 22 tahun berjumpa Ramadhan..

andai kata total makanan saya setahun 50kg, bermakna kalau 22 tahun

50 x 20 =  1000kg..wow!! itu pasal makanan

kalau setahun saya buat baik 50kg, 22 tahun = 1000kg kebaikan..

begitu juga dengan dosa, setahun 50 dosa, 22 tahun 1000 kg..Masya Allah..

itu kalau dikira secara kasar..

kalau secara halus..kiraan bersih entah2 nilainya lebih tinggi drpd tu..hu3

peringatan utk haliza:  adakah amalan setimpal dengan usia?? [ setahun 1 kg, 22 tahun = 22kg......]

cukup ka tu arr...sampai ka..ngam ka tu...

0 comments:

Post a Comment

 

...di mana terangnya bulan Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei